Helena Strömbro Ershag, Krux

Moderator

Helena har bred erfarenhet av varumärkesutveckling och en bakgrund som journalist, copywriter, creative director och strateg. Idag arbetar hon utifrån en helhetssyn på varumärkets ekosystem där affär, marknad, organisationskultur och kommunikation hänger ihop.

Niklas Myhr, Chapman University

Smarta Digitala Strategier längs den Sociala Kundresan

Digitaliseringen ställer nya krav på marknadsförare att respektera kundens önskan om att få vara ifred medan de gör sin research, samtidigt som företag måste finnas tillhanda åtminstone digitalt så fort kunden så önskar. I denna föreläsning av ”The Social Media Professor” får du ta del av smarta digitala strategier för att du ska kunna möta kunden på sociala medier där det bäst behövs längs den sociala kundresan.

Daniel Wilén, Helikopter Brand Design

Strategisk varumärkesutveckling

Unika varumärken, stora som små, kan lägga mindre tid och pengar på att synas och höras och därmed mer resurser på att verkligen skapa värde för sina kunder. Men vad är det egentligen som ligger bakom en stark varumärkesstrategi? Daniel delar med sig av insikter, modeller och konkreta tips som alla som inte vill vara som andra kan göra till sitt eget. Det kanske blir provocerande, troligtvis underhållande och garanterat värdeskapande.

Anna Ricknell, Ricknells Retorik

Storytelling- berättelserna som säljer!

Hur kan det komma sig att Volvo ökade sin försäljning på XC-modellerna med nästan 50% efter lanseringen med Zlatan? Jo, för att det är storytelling och den typen av marknadsföring har den bästa effekten på människor. Försäljning handlar kort och gott om att få köparen att känna något och under sitt föredrag kommer retorikexperten Anna Ricknell att berätta mer om magin i Storytelling och hur även ni kan använda den i ert bolag.

Joel Forsberg, Meramedia

Marknadsföring med kikarsikte

Vem skjuter en frispark över muren i fotboll, men utan att ta reda på om den gick i mål eller om målvakten räddade? Ingen förstås, men många företag annonserar i tidningar, radio och till och med online utan att följa upp resultatet. Men det är svårt att mäta effektiviteten. Meramedias Perfomance Marketer Joel Forsberg lämnar inte resultatet åt slumpen, och i sin föreläsning berättar han hur ni kan utvärdera resultatet av er digitala annonsering.

Alexander Slotte, Top of Heart

Från verksamhetsperspektiv till kundperspektiv

Vi lever idag i en tid där vi som konsumenter upplever fler och fler varumärken och tjänster alltmer lika. I dessa tider behöver vi som driver företag nyttja alla resurser i företaget, för att attrahera nya kunder, konsulter, anställda och samarbetspartners.

Alexander ger er nycklar till hur dom bästa bolagen gör för att skapa ambassadörer som sedan genererar tillväxt på ett enklare, kostnadseffektivare och roligare sätt!

”3 x Kundexempel Sponsringsstrategier”

Carina Zolland, Luleå Energi

Sponsring – välgörenhet eller medvetna satsningar?

Luleå Energi sponsrar idrott, kultur och samhälle. Men vad innebär det egentligen? Carina Zolland, chef för Varumärke och Kommunikation berättar om hur Luleå Energi, som lokalt energibolag, kan bidra till verklig förändring i lokalsamhället där samverkan och gemensamt värdeskapande står i fokus.

Elin Emanuelsson, Polarbröd

Välkommen ut !

Polarbröd vill ge ännu fler barnfamiljer möjligheten att uppleva och hämta kraft från allt det fantastiska som omger oss. Hur kan vi inspirera barnfamiljer att vistas mer ute? Genom samarbete med föreningar som har naturen som arena!

Peter Jonsson, ICA Kvantum Skellefteå

Vår sponsring syftar till att främja lokal tillväxt

Engagemanget måste nå breda grupper, ha en hög kvalité och främst ungdomar. Verksamheten ska ha en god struktur, inge trygghet och utgå från ett hållbart tänkande. Samarbetet ska ge ett ömsesidigt utbyte av värden.”